Thursday, December 1, 2011

Buku Aturcara Perasmian KRK Peringkat Negeri Sabah 2009

Seperti yang aku jelaskan sebelum ini, kemahiran yang tidak seberapa dalam aplikasi adobe photoshop dan coreldraw yang banyak memberi idea dan hasil semasa aku menghasilkan bahan grafik untuk kegunaan majlis rasmi sekolah mahupun sekadar menghabiskan masa lapang. Semasa berpindah (ye ka berpindah... celaka, aku dipindahkan sebenarnya, pi mampus - simpan surat tu sebab salah opsyen, ada juga kenangan di zaman tua) ke SMK Pekan Kota Belud II, Kota Belud sekitar mac 2009... aku mendapat tugas boleh dikira tangkap muat kerana aku adalah guru sejarah dan ambil tugas guru ICT. Padahal sekolah berlambak guru ICT dan ini membuat aku rasa macam tak berkenan sangat dengan sistem, tapi apa boleh buat kalau dah jadi guru, semua kena buat walaupun bila gaji guru naik ramai orang melenting (hahahahaha... emo-emo). Baiklah... layan jak bahan yang aku buat pada masa tu ini: 
Nota Tomato:
1. Kelas Rancangan Khas (KRK) baru diimplementasikan di negeri Sabah mulai tahun 2009 dan laman web khas KRK boleh dilayari di sini dan aku rasa sedih lak bila laman web tersebut tak diupdate sejak Mac 2010. Padahal jumlah kelas KRK di Sabah sudah meningkat 2 kali ganda daripada asal.
2. Pelancaran dibuat bagai nak rak... dan Page Facebook KRK hanya ada 14-120 orang ahli dan perbincangan tak ilmiah mewarnainya... arrrrggggggghhhhh emo lak aku, tengok sini, sini, sini, sini, memang betul mereka ne Digital Natif, tapi kenapa tiada bimbingan untuk mereka untuk meneruskan hasrat murni JPN Sabah merealisasikan matlamat asal KRK.
3. Banyak kenangan masa buat buku aturcara ini dan birokrasi tetap birokrasi...emmmmm



2 comments:

  1. cayalah! mintak softcopy! nt blh buat kat skolah aku, sure pengetua kagum, naik pngkat trus haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...