Saturday, November 26, 2011

Senarai Penulis MeCOM UMS


Dr. Sabariah Sharif
Siapa anak kecil cute ini? Hehehehehehehe... inilah generasi yang bakal membawa tranformasi dalam budaya pendidikan di Malaysia. Sebenarnya ne gambar profil akaun facebook yang biasa bagi pelajar MeCOM...beliau merupakan super admin dalam blog perbincangan khusus tentang teknologi yang berkaitan dengan bidang pendidikan ini...

Fannie Ferdinand
Budak dua orang di sebelah ne memang best friend dan muka adik beradik ne memang saling tak tumpah dengan mama diaorang. Ibarat kata pepatah melayu, mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Tapi beliau bukan Melayu, bukan Cina, bukan India, bukan dan bukan dan bukannnnnn... sebab aku yang update entri ini pun tak tahu... Sorry Fannn... "Just for fun" jangan ambik hati... nanti kena jual dan cepat tua... Kemudian budak UTM cool ah! yo....

Abdul Basit Mokhtar & Farahiah Huda Husin
Bila Kelantan + Selangor = Kelas... hahahaha! Sebab dua ne memang class gitu macam ayat artis. Kedua-dua ne lepasan sarjanamuda pendidikan dengan ICT UPSI dan merupakan suami isteri yang sanggup menempuh cabaran berkhdimat di SMK Pitas II yang lokasinya jauh berbeza dengan tempat asal mereka. Farah paling banyak cakap di kelas dan super saiya rajin dia tak yah nak cakap. Si Basit lak ne orang yang paling kami harap kalau bab mengurus (ayat biasa...bereh-bereh) dan kalau aku kaya... aku lantik dia jadi PTD di Company aku... surely GOTU...

Franjie Haji Abdul Rahman
 Siapa tak kenal dia ne angkat tangan... bekas pelajar Universiti Malaysia Sabah dalam bidang Sains Komputer. Dulu dia kaki komputer sekarang dah tangan kamera lak...aku tak tahu dia guna camera DSLR apa, cuma nampak macam Nikon kot (Trollll). Kalau tak tahu dia ne adalah guru penyelaras ICT paling "cool" di daerah Kota Kinabalu dan paling disayangi oleh actor dan actress di SK Sembulan Kota Kinabalu. Selain itu, beliau adalah ketua kami yang paling rajin datang ke SPPS, UMS dan paling cepat menghantar berita melalui HP. Aku selalu tunggu sms dia... Kelas dibatalkan... jom aku belanja semua korang di KFC. Hahahahahahahahahahaha...
Sitti Junaida Ambo


Ini orang yang paling kanan antara yang kekananan di kelas dan kawan rapat si Fannie...apa sahaja mesti diaorang dapatkan kata putus semasa membuat tugasan dan sebagainya. Merupakan lulusan sarjanamuda "Networking Engineering" dari University of Princeton (UPM). (Ayat kampung2..Dulu atuk aku ambik degree di Universiti Pertanian Malaysia sampai semester 2 ja, sebelum jadi petani moden) Sekarang berkhidmat sebagai pegawai LINUS di PPD Tawau dan sanggup berulang alik dari Tawau ke Kota Kinabalu demi perjuangan mendapatkan Sarjana MeCOM ini. Suka bawa makanan tradisi masyrakat tawau dan jangan lupa... dia pandai Mandrin dan menguasai beberapa loghat Chinese... jangan kutuk, nanti kena 谈话...

Marie Shirlean Mekilen
Pensyarah paling disayangi di Kolej PTPL Kota Kinabalu... kalau tak percaya, trylah tengok di wall facebook beliau. Malahan setiap kali aku upload gambar kelas... budak-budak PTPL yang paling banyak LIKE dan komen... ayat skema budak PTPL...waaa Miss Marie...Miss Marie... LIKE LIKE LIKE... Beliau merupakan "colleagues" si Franjie semasa mengambil jurusan Sains Komputer : Kejuruteraan Perisian di Universiti Malaysia Sabah... tapi still my junior maaaaa... junior, kita ulangggg... junior. hehehehehehehehehehe. Tangan berbuah adalah perkataan favourite dia ne...disamping buah tangan...

Roy Bonie Bernard
Ini adalah partner tugasan aku semester ini sehingga tamat pengajian, kami dua kena reject oleh ahli kumpulan sebelum ini sebab dulu satu kumpulan 3 orang, sekarang 2 orang. Aku kena mengalah sebab ikut kumpulan suami isteri dan beliau ne kena mengalah ngan si Franjie yang merupakan King of MeCOM... hahahahahahaha, jangan marah ah! jangan marah! Allahyarham P. Ramlee cakap nanti kena jual. Sebenarnya kami 2 ne selalu lepak di stesen minyak sambil minum 100 Plus sebab dia tinggal di KK dan bertugas di Kota Belud dan aku lak tinggal di Kota Belud dan bertugas di Kiulu... jadi kami selalu buat mesyuarat tertutup di stesen minyak Tuaran sambil menikmati keindahan stesen minyak tersebut (ayat tutup malu sebab mengantuk) hahahahahahahahahaha... beliau lulusan kejuruteraan komputer dari UNIMAS dan pernah berkhidmat di Sarawak... Land of Hornbill...

Yau Pool Chern
Nah kembar macam si Farah... tapi ini masih kecil lagi, baru kurang 1 tahun umur diaorang dua. Dua-dua ne Natif Digital dan merupakan mix Sabahan dengan Penang = Sape??? Sebenarnya bapa diaorang dua ne yang aku nak cerita...tersasul lak. Lulusan sarjanamuda pendidikan ICT dari UPSI dan berkhidmat di SMK Kota Marudu sejak tahun 2003 kalau tak silap. Beliau adalah seorang yang cool dan tak banyak cakap sebab suka dengar orang bercakap dan akan bercakap juga kalau time cerita-cerita. Serius... mula-mula kenal mesti korang ingat dia Sabahan Chinese sebab cakap Bahasa Malaysia takda slang2 langsung...kemudian sebab loghat macam sabahan sikit la. Entahlah... dia ne memang cool, aku masih nak dia bercakap mandrin dengan si Sitti Junaida sebab aku nak belajar... aku tahu loghat foochow ja. wakakakakakakakakaka...

Junaidi bin Mohamed
Nah... ne lak aku yang berasal dari kampung sebab tu entri ne bahasa pun kampung-kampung ja... picture profil pun kampung-kampung. Makanan pun kampung-kampung... hahahahaha. Tapi aku seorang sahaja dalam kumpulan ne sesat sebab lulusan Sarjanamuda Pendidikan dengan Sains Sosial (Sejarah / Geografi) UMS. Aku adalah generasi pertama yang menggunakan kampus baru UMS dalam tahun 2003. Masa tu bangunan SPPS pun tak siap lagi, menumpang di SST dan generasi aku juga yang pertama menggunakan bangunan SPPS, generasi pertama yang menggunakan Dewan Konvokesyen UMS tu. Hahahahahahhaha... dulu kami sempat naik lori angkat batu pergi kuliah dari kolej kediaman Kampung C. Jadi kalau blog ne kampung-kampung sikit tu pasal aku lah tu...

Nota Tomato:
1. Senarai penulis akan diupdate mengikut keperluan dan "Tomato" ne merujuk kepada frasa "orang Matu" mengikut bahasa Melanau Loghat Matu. Bukan buah tomato tuuuuuu... sebab kalau orang Sabah kami panggil tosabah...

6 comments:

  1. wait a minute, farahiahhuha?!! uwaaaaaaaa >.<

    ReplyDelete
  2. sapa cepat dia post lah... Label post anda mengikut bar di atas.

    ReplyDelete
  3. Jgn lupa perjumpaan rahsiah kat kedai tayar....hahaha

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha.. lepas ini kita buat perjumpaan rahsia di rumah saya T9 Taman Gunung Emas Tamparuli geng... hahahahahahaha. Tidak payah sudah kita lepak2 stesen minyak petronas tu. Awek lawa kerja syiff petang ja... jam 4pm. Hahahaha

    ReplyDelete
  5. wahh perjumpaan rahsia?! haha!

    EH KELAKAR LAHHHH baca !! >.<

    btw, KOMPLOT dengan basit eh pasal tv thing! tidak percaya >.< uwaaaa! pembaziran tahap superdewa!

    ReplyDelete
  6. Farah... aku tak komplot ah! aku tahu jak, tapi best apa tu tv boleh ko tengok rancangan Oprah dalam bentuk HD kan. Hahahahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...