Wednesday, November 30, 2011

Sedikit Maklumat Penting Tentang Facebook

File yang bersaiz 1.67Mb ini aku upload hampir 30 minit di slideshare.net sampai aku rasa nak quit ja... kenapa dengan sambungan streamyx 1Mbps pun lambat? Bagaimana usaha untuk membangunkan aspek perkongsian dalam sistem pendidikan negara nak bersaing dengan negara-negara maju. Patutlah video-video di Youtube yang diupload oleh rakyat Malaysia lebih berbentuk hiburan berbanding perkongsian bahan oleh pengguna-penguna di negara lain.

Sebenarnya, bahan ini adalah pembentangan aku dan rakan semasa kelas baru-baru ini dan sedikit sudah aku bincangkan di entri sebelum ini di blog aku sendiri. Isu utama yang dibincangkan dalam entri tersebut ialah tentang penipuan menggunakan facebook dan sambungan internet dalam negara yang jauh terkebelakang. Ini adalah bahan pembentangan penuh tentang perkembangan facebook dan aspek yang boleh digunakan dalam bidang pendidikan negara.



Nota Tomato:
1. Banyak artikel menarik tentang facebook dan agenda tersembunyi disebaliknya, anda boleh google dan cari.
2. Bahan pembentangan ini hanya memfokuskan kepada 2 perkara penting iaitu perkembangan dan kepentingan penggunaan facebook dalam bidang pendidikan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...